Verdens vakreste spillopplevelse

Ubisoft
Innholdsproduksjon

Fire dagers ventetid for det perfekte øyeblikket som gikk verden over.

I forbindelse med Ubisofts lansering av det internasjonale storspillet Assasins Creed: Valhalla, fikk vi i samarbeid med PR-Operatørene oppdraget om å lage verdens vakreste gaming-rom, for så å dokumentere hele prosessen og sluttresultatet.

Helt siden dataspill kom til verden, har gamere konkurrert om å ha det drøyeste, dyreste eller kuleste dataoppsettet. Da Ubisoft spurte om vi kunne hjelpe dem med å lansere Assassin’s Creed Valhalla, bestemte vi oss for å vinne denne konkurransen – en gang for alle.  ​

Kite fikk i oppdrag sammen med PR-operatørene å gjennomføre idè til avvikling. Med god prosjektledelse via franske Ubisoft med base i Danmark koordinerte vi prosjektet i Norge. Vi fikk fraktet gamingutstyr til over 100 000 kr fra MSI i Nederland til Lofoten. Kite fikk oppdraget med å ta det ultimate bildet av riggen med nordlyset som backdrop, og ventet i 4 dager før det perfekte øyeblikket dukket opp. Lofoten film collective ble booket inn for å bistå dronefilming til trailer movie og behind the scenes.  ​

Vi tok en sjanse og booket flybilletter til 26. oktober og 4 dager fram i tid. Vi rigget opp og ned gamingrommet dag etter dag og ventet på nordlyset natt etter natt, i regnstorm, snøstorm og et vakkert sollys som bare Lofoten kan levere. Alle gode ting er tre, men på den fjerde dagen skal det skje – fjerde natten, natten før hjemreise har vi enda ikke fått nordlyset... Men så eksploderer himmelen, akkurat da vi var på vei til å gi opp så kommer det en nordlysstorm på himmelen med magiske farger, akkurat der vi trenger det for å få det beste bildet og den råeste filmen.​

Den dramatiske villmarken rundt oss, nordlyset over oss og på et historisk området hvor det har gått vikinger for flere hundre år siden, lager vi «Verdens vakreste spillopplevelse».​

Resultat og effekt:

Total rekkevidde: 43 millioner. Engasjement: 200 000+ likes, kommentarer og delinger i egne kanaler i sosiale medier (Ubisoft sine egne kanaler) ​

PR: 8,5 millioner mennesker har lest artikler om stuntet. PR-rekkevidden er antall lesere på fortjente artikler i mediene.  ​

​Resultatet gjorde at vi mottok mange komplimenter fra Ubisoft internasjonalt. I tillegg publiserte organisasjoner som Visit Norway og MSI Global ulike innlegg på sine kanaler. Og sist, men ikke minst: Assassin’s Creed Valhalla satte ny rekord som AC-spillseriens største lansering noensinne. Prosjektet har vunnet priser nasjonalt og internasjonalt, ​
som In2 Sabre Awards 2021 og Sponsor og Eventprisen 2021.

Flere arbeider

Alle arbeider

Besøk oss

Dronningens gate 3
0152 OSLO
Kite Kommunikasjon og event AS ⓒ 2022
Miljøfyrtårn logo