Bouvet Bucket List

Bouvet
Uavhengighetstur

For 20 år siden løsrev Bouvet seg fra sine svenske eiere og ble 100 % selvstendige.

Dette blir feiret med et årlig internt event over 3 dager kalt «Uavhengighetsturen» – Bouvets viktigste virkemiddel for å bygge, styrke og opprettholde både verdier og kultur i selskapet.

Kite har levert disse arrangementene i en årrekke med svært høye mål og krav til kreativitet, etterlatt inntrykk og resultater for øvrig. Flere av arrangementene har vunnet priser for «Beste interne arrangement». I jubileumsåret 2022 skulle vi igjen gjøre noe helt unikt for de ansatte med et helårskonsept kalt «Bouvet Bucket List». Hjertet i prosjektet var Uavhengighetsturen i september på Lillehammer.

Konseptet Bouvet Bucket List bandt 20-årsjubileet, Uavhengighetsturen, alle ansatte og hele jubileumsåret 2022 sammen i en rød tråd. Et konsept som skulle skape masse glede, stolthet, gåsehud, fellesskap og engasjement internt. Alle ansatte fikk muligheten til å sende inn en liste med sine drømmer – små og store – rare og spektakulære. 4500 Bucket List-drømmer ble sendt inn fra de ansatte. 20 drømmer ble trukket ut, hovedsakelig drømmer som kunne deles med andre kolleger.

Under Uavhengighetsturen ble ansattes ønskedrømmer integrert i fellesprogram, aktiviteter og opplevelser. Mange fikk oppfylt sin drøm; lære seg å smi, lære seg å sy, dra ut på hesteryggen, hoppe i fallskjerm og ta en kaffe med Lars Monsen. Én heldig Bouveter fikk også oppfylt sin søte drøm om en trillebår med 5 kilo Smash. På fredag tok vi over en hel gate «Bouvet Street» og laget en drømmefestival i Elvegaten på Lillehammer. På festkvelden lørdag skapte vi en drømmeverden, med spektakulær scenografi og tre ulike scener med show, taler og artister.

Drømmer ble oppfylt både under Uavhengighetsturen og gjennom resten av året. Dette inkluderte hundeslede på Svalbard, fly jagerfly, favorittbandet i stua hjemme, dykkerkurs, rally på Rudskogen og mye mer. Alle drømmer ble dokumentert og delt med alle i Bouvet – live og gjennom interne kanaler – i tråd med delingskulturen som er så viktig for selskapet.

20 år ble feiret på en måte mange vil huske for alltid, der vi oppfylte drømmer for mange– drømmer som ble delt med alle. Konseptet skapte latter, overraskelser, gåsehud og felles opplevelser gjennom hele året. Questback etter arrangementet ga svært gode tilbakemeldinger ved at 92,5% syntes gjennomføringen var bra/veldig bra og hele 95% likte utvalget av aktiviteter på Lillehammer.

Sitater fra questback: «Väldigt kul, och annorlunda! Engagerande för oss alla :)» –«Kreativt og kult konsept!» – «Gøy med et konsept som har vart hele året – det har gitt spenning og har "dratt" 20-årsjubileet ut i tid.» – «Kult konsept! Gøy å se hvilke bucketlister som blir oppfylt.».

Bouvet Bucket List ble nominert til to priser i Sponsor- og eventprisen 2023.

Flere arbeider

Alle arbeider

Besøk oss

Dronningens gate 3
0152 OSLO
Kite Kommunikasjon og event AS ⓒ 2022
Miljøfyrtårn logo